Vechiul forum al cafenelei
Lista Forumurilor Pe Tematici
Vechiul forum al cafenelei | Inregistrare | Login

POZE VECHIUL FORUM AL CAFENELEI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Lolalola la Simpatie.ro
Femeie
22 ani
Cluj
cauta Barbat
26 - 80 ani
Vechiul forum al cafenelei / Codul fiscal al Romaniei / Ce modificari se aduc Codului fiscal prin Legea nr. 343/2006? Moderat de ragazza_esuberante
Autor
Mesaj Pagini: 1
contagorj
Administrator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 194
Tribuna Economica / 1 Noiembrie 2006 - prin avocatnet.ro





In sustinerea programului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana si pentru corelarea dispozitiilor din legislatia fiscala romaneasca cu cea europeana s-a impus elaborarea unei ordonante de urgenta de catre Guvern, publicata pe site-ul M.F.P. in 18 aprilie 2006, care aduce o serie de modificari Codului fiscal aprobat prin Legea nr. 571/2003 (M. Of. nr. 927/2003), cu modificarile ulterioare, din care o parte sunt preluate in Legea nr. 343 din 17.07.2006, publicata in M. Of. nr. 662/1.08.2006, iar altele sunt prevederi noi.
Publicam, in continuare, cele mai importante modificari aduse Codului fiscal prin Legea nr. 343/17.07.2006, pe titluri.

Titlul V -Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti si impozitul pe reprezentantele firmelor straine infiintate in Romania

Capitolul I - Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti

1. La art. 115 (1), dupa lit. p) se introduce lit. q), astfel:
"q) venituri realizate de nerezidenti din lichidare sau dizolvare fara lichidare a unei persoane juridice romane. Venitul brut realizat din lichidare sau dizolvare fara lichidare a unei persoane juridice romane reprezinta suma excedentului distributiilor in bani sau natura care depaseste aportul la capitalul social al persoanei fizice/juridice beneficiare."

2. Art. 116 (2), se modifica astfel:
"a) Impozitul datorat se calculeaza prin aplicarea urmatoarelor cote asupra veniturilor brute:
a) 10% pentru veniturile din dobanzi si redevente, daca beneficiarul efectiv al acestor venituri este o persoana juridica rezidenta intr-un stat membru sau un sediu permanent al unei intreprinderi dintr-un stat membru, situat intr-un alt stat membru. Aceasta cota de impunere se aplica in perioada de tranzitie, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si pana la 31 decembrie 2010, cu conditia ca beneficiarul efectiv al dobanzilor sau redeventelor sa detina minimum 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare la persoana juridica romana, pe o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani, care se incheie la data platii dobanzii sau redeventei.
b) 20% pentru veniturile obtinute din jocurile de noroc, prevazute la art. 115 alin. (1) lit. p);
c) 16% (in loc de 15% cat era) in cazul oricaror venituri impozabile obtinute din Romania, asa cum sunt cunoscute la art. 115, cu exceptia veniturilor din dobanzile obtinute de la depozitele la termen, depozitele la vedere/conturi curente constituite, certificate de depozit si instrumente de economisire dobandite anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru care se aplica cota de impozit de la data constituirii/dobandirii."
Ne intrebam de ce aici a ramas procentul de 25% si nu s-a diminuat la 15%, respectiv 10%, de la 1 ianuarie 2009, asa cum s-a facut la Titlul II, art. 271 alin. (8) din cod si de ce aici data de incetare a impozitarii cu 10% este 31 decembrie 2010 si nu 1 ianuarie 2009?
3. Art. 116 alin. (3), privind definitia venitului brut, se abroga.

4. La art. 116 (5) se modifica textul astfel:
"(5) Impozitul se calculeaza, respectiv se retine in momentul platii venitului si se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a platit venitul. Impozitul se calculeaza, se retine si se varsa, in lei, la bugetul de stat, la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil in ziua retinerii impozitului pentru nerezidenti. In cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost platite actionarilor sau asociatilor pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende se declara si se plateste pana la data de 31 decembrie a anului respectiv."

5. Dupa art. 116 (5) se introduc doua noi alineate, (51) si 52), cu textul:
"(51) Pentru veniturile sub forma de dobanzi la depozitele la termen, certificate de depozit si alte instrumente de economisire la banci si la alte institutii de credit autorizate si situate in Romania, impozitul se calculeaza si se retine de catre platitorii de astfel de venituri la momentul inregistrarii in contul de depozit al titularului, respectiv la momentul rascumpararii, in cazul certificatelor de depozit si al instrumentelor de economisire. Virarea impozitului pentru veniturile din dobanzi se face lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare inregistrarii/rascumpararii.
(52) Modul de determinare si/sau declarare a veniturilor obtinute din transferul titlurilor de participare la o persoana romana va fi stabilit prin norme."
6. La art. 117 privind scutirea unor venituri de la plata acestui impozit, lit. a), c), g) si h) vor avea urmatorul text:
"a) dobanzile la depozitele la vedere/conturile curente;

c) dobanda la instrumente/titluri de creanta emise de societatile comerciale romane, constituite potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, daca instrumentele/titlurile de creanta sunt tranzactionate pe o piata de valori mobiliare reglementata de autoritatea in domeniu a statului in care se afla aceasta piata si dobanda este platita unei persoane care nu este o persoana afiliata emitatorului instrumentelor/titlurilor de creanta;

g) veniturile persoanelor juridice straine care desfasoara in Romania activitati de consultanta in cadrul unor acorduri de finantare gratuita incheiate de Guvernul Romaniei/autoritati publice cu alte guverne/autoritati publice sau organizatii internationale guvernamentale sau neguvernamentale;
h) dupa data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, dividendele platite de o intreprindere, care este persoana juridica romana, unei persoane juridice rezidente intr-un alt stat membru sau unui sediu permanent al unei intreprinderi dintr-un stat membru, situat intr-un alt stat membru, sunt scutite de impozit, daca beneficiarul dividendelor detine minimum 15% din titlurile de participare la intreprinderea persoana juridica romana, pe o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani, care se incheie la data platii dividendelor. Conditia de detinere minima va fi de 10% incepand cu anul 2009. Conditiile in care se aplica aceste prevederi, referitoare la tipurile de intreprinderi din statele membre catre care se fac platile de dividende si definitia termenului stat membru, sunt prevazute la art. 201."

7. La art. 117 dupa lit. h) se introduc lit. i) si j) cu urmatorul text:
"i) dupa data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, veniturile din economii sub forma platilor de dobanda, asa cum sunt definite la art. 1245, obtinute din Romania de persoane fizice rezidente in statele membre ale Uniunii Europene, sunt scutite de impozit;
j) incepand cu 1 ianuarie 2011, veniturile din dobanzi sau redevente, asa cum sunt definite la art. 12419, obtinute din Romania de persoanele fizice rezidente in statele membre ale Uniunii Europene, sunt scutite de impozit, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor sau redeventelor detine minimum 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare la persoana juridica romana, pe o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani, care se incheie la data platii dobanzii sau redeventei."
Ne punem aceeasi intrebare ca la pct. 2 si aici, subliniind ca scutirea acestor venituri de impozit incepe de la 1 ianuarie 2011, fata de 1 ianuarie 2009, la cap. II privind impozitul pe profit, si 1 ianuarie 2009 la lit. h) de la acest art. 117, unde s-a facut corelarea cu cap. II, fiind vorba de dividende ca parti ale profitului.

8. La art. 118 privind coroborarea prevederilor Codului fiscal cu cele ale conventiilor de evitare a dublei impuneri, se modifica alin. (2) astfel:
"(2) Pentru aplicarea prevederilor conventiei de evitare a dublei impuneri, nerezidentul are obligatia de a prezenta platitorului de venit, in momentul realizarii venitului, certificatul de rezidenta fiscala eliberat de catre autoritatea competenta din statul sau de rezidenta. In cazul in care certificatul de rezidenta fiscala nu se prezinta in acest termen, se aplica prevederile titlului V. In momentul prezentarii certificatului de rezidenta fiscala se aplica prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri si se face regularizarea impozitului in cadrul termenului legal de prescriptie, in conditiile in care certificatul de rezidenta fiscala mentioneaza ca beneficiarul venitului a avut, in termenul de prescriptie, rezidenta fiscala in statul contractant cu care este incheiata conventia de evitare a dublei impuneri, pentru toata perioada in care s-au realizat veniturile din Romania. Certificatul de rezidenta fiscala prezentat in cursul anului pentru care se fac platile este valabil si in primele 60 de zile calendaristice din anul urmator, cu exceptia situatiei in care se schimba conditiile de rezidenta."

9. Dupa art. 119 (1) privind obligatia de a depune declaratii anuale pentru veniturile anuale obtinute si impozitul retinut prin stopaj la sursa de catre acesti platitori, se introduce alin. (11), cu urmatorul text:
"(11) Dupa data aderarii Romaniei la U.E., platitorii de venituri sub forma dobanzilor au obligatia sa depuna o declaratie informativa referitoare la platile de astfel de venituri facute catre persoane fizice rezidente in statele membre ale U.E. Declaratia se depune pana la data de 28(29) februarie inclusiv a anului curent pentru informatii referitoare la platile de dobanzi facute in cursul anului precedent. Modelul si continutul declaratiei informative, precum si procedura de declarare a veniturilor din dobanzile realizate din Romania de catre persoanele fizice rezidente in statele membre ale U.E. se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

Capitolul II -Impozitul pe reprezentante

10. Dupa art. 124 se introduc art. 1241 ¨C 12417 grupate in cap. III "Modul de impozitare a veniturilor din economii obtinute din Romania de persoane fizice rezidente in state membre si aplicare a schimbului de informatii in legatura cu aceasta categorie de venituri", art. 12418 ¨C 12427, grupate in cap. IV "Redevente si dobanzi la intreprinderi asociate" si art. 12428 ¨C 12441 grupate in cap. V "Schimb de informatii in domeniul impozitelor directe, conform conventiilor de evitare a dublei impuneri", care privesc:

Capitolul III

Art. 1241. - Definitia beneficiarului efectiv;
Art. 1242. - Identitatea si determinarea locului de rezidenta a beneficiarilor efectivi;
Art. 1243. - Determinarea agentului platitor;
Art. 1244. - Definitia autoritatii competente;
Art. 1245. - Definitia platii dobanzilor;
Art. 1246. - Sfera teritoriala;
Art. 1247. - Informatiile comunicate de un agent platitor;
Art. 1248. - Schimbul automat de informatii;
Art. 1249. - Perioada de tranzitie pentru trei state membre;
Art. 12410. - Retinerea la sursa;
Art. 12411. - Distribuirea venitului;
Art. 12412. - Exceptii de la sistemul de retinere la sursa;
Art. 12413. - Masuri luate de Romania pentru efectuarea schimbului de informatii cu statele care au perioada de tranzitie la impunerea economiilor.
Art. 12414. - Eliminarea dublei impuneri;
Art. 12415. - Titluri de creante negociabile;
Art. 12416. - Anexe referitoare la lista entitatilor asimilate la care se face referire la art. 12415;
Art. 12417. - Data aplicarii: data aderariii Romaniei la U.E.
Prezentul cap. III reprezinta transpunerea Directivei nr. 2003/48/CE/3 iulie 2003 a Consiliului privind impunerea veniturilor din economii sub forma platilor de dobanzi, cu amendamentele ulterioare.

Capitolul IV

Art. 12418. - Sfera de aplicare si procedura;
Art. 12419. - Definitia dobanzii si a redeventelor;
Art. 12420. - Definitia intreprinderii, intreprinderii asociate si a sediului permanent;
Art. 12421. - Exceptarea platilor de dobanzi sau de redevente;
Art. 12422. - Frauda si abuz;
Art. 12423. - Reguli tranzitorii pentru Republica Ceha, Grecia, Spania, Letonia, Lituania, Polonia, Portugalia si Slovacia;
Art. 12424. - Clauza de delimitare;
Art. 12425. - Masuri luate de Romania;
Art. 12426. - Lista societatilor acoperite de prevederile art. 12420 lit. a) pct. (iii);
Art. 12427. - Data aplicarii: 1 ianuarie 2011.
Prezentul cap. IV reprezinta transpunerea Directivei nr. 2003/49/CE/3 iulie 2003 a Consiliului privind un sistem comun de impozitare aplicabil platilor de dobanda si redevente efectuate intre companii asociate din diferite State Membre, cu amendamentele ulterioare.

Capitolul V

Art. 12428. - Prevederi generale;
Art. 12429. - Schimb la cerere;
Art. 12430. - Schimbul automat de informatii;
Art. 12431. - Schimbul spontan de informatii;
Art. 12432. - Limita de timp pentru transmiterea informatiei;
Art. 12433. - Colaborarea dintre oficialii statului vizat;
Art. 12434. - Prevederi privind secretul;
Art. 12435. - Limitari la schimbul de informatii;
Art. 12436. - Notificarea;
Art. 12437. - Verificari similare;
Art. 12438. - Consultari;
Art. 12439. - Schimb de experienta;
Art. 12440. - Aplicabilitatea unor prevederi legale;
Art. 12.41. - Data aplicarii: Data aderarii Romaniei la UE.
Prezentul cap. V reprezinta transpunerea Directivei nr. 77/799.CEE privind asistenta reciproca intre autoritatile competente ale Statelor Membre in domeniul impunerii directe si impunerea primelor de asigurare, cu amendamentele ulterioare.

Titlul VII - Accize si alte taxe speciale

1. Denumirea titlului VII devine: "Accize si alte taxe speciale."

2. La cap. I "Accize armonizate", Sectiunea 1 "Dispozitii generale", la art. 162 "Sfera de aplicare", se divide lit. g) "uleiuri minerale si electricitate", in doua litere:
"g) produse energetice;
h) energie electrica".

3. La art. 163 "Definitii" se introduce la lit. h) "documentul de insotire simplificat ¨C DIS ¨C" si se modifica textul lit. h) "codul NC" care devine lit. i), astfel:
"h) documentul de insotire simplificat ¨C DIS este documentul care trebuie folosit la miscarea intracomunitara a produselor accizabile cu accize platite;
i) codul NC reprezinta pozitia tarifara, subpozitia tarifara sau codul tarifar, conform Nomenclaturii combinate din Tariful vamal comun valabil in anul anterior anului in curs;"
Dupa lit. i) se adauga lit. j) si k):
"j) operatorul inregistrat este persoana fizica sau juridica autorizata sa primeasca in exercitarea activitatii economice produse supuse accizelor in regim suspensiv, provenite din alte state membre ale U.E; acest operator nu poate detine sau expedia produse in regim suspensiv;
k) operatorul neinregistrat este persoana fizica sau juridica autorizata in exercitarea profesiei sale sa efectueze, cu titlu ocazional, aceleasi operatiuni prevazute pentru operatorul inregistrat."

4. Dupa art. 163 se introduce art. 1631 "Teritoriul comunitar", din care retinem:
"Art. 1631. ¨C (1) Prevederile cap. I "Accize armonizate" se aplica pe teritoriul Comunitatii, asa cum este definit pentru fiecare stat membru de Tratatul de infiintare a Comunitatii Economice Europene si in special la art. 227, cu exceptia urmatoarelor teritorii nationale:"

5. Textul art. 164 "Faptul generator" se adapteaza la noua sfera de aplicare "teritoriul comunitar":
"Art. 164. - Produsele prevazute la art. 162 sunt supuse accizelor in momentul producerii lor pe teritoriul comunitar sau in momentul importului lor in acest teritoriu."

6. La art. 166 "Eliberarea pentru consum" se fac urmatoarele modificari:
- la lit. a), b) si c), dupa "orice iesire, productie, import" se introduce sintagma "inclusiv ocazionala";
- la alin. (1) se adauga lit. f):
"f) receptia, de catre un operator inregistrat sau neinregistrat, de produse accizabile, deplasate de la un antrepozit fiscal dintr-un alt stat membru al U.E.;"
n se inlocuieste textul la alin. (2) cu un text nou, alin. (2) vechi devine alin (3) nou si i se modifica lit. a) si b), i se adauga lit. c) si d) si un nou alin. (4).

7. La art. 167 "Importul" se fac urmatoarele modificari:
- la alin. (1), lit. c) se largeste sfera de aplicare si la "antrepozite libere sau porturi libere";
- la alin. (2) se modifica lit. c):
"c) aparitia oricarui alt eveniment care genereaza obligatia platii accizelor la intrarea produselor accizabile din afara teritoriului comunitar.";
- dispare alin. (3).

8. La art. 168 "Producerea si detinerea in regim suspensiv", alin. (4), se adauga la sfera la care nu se aplica alin. (1) si (2) si "carbune si cocs".

9. Urmeaza Sectiunea a 2-a "Produse accizabile" la care se modifica art. 169 "Bere", 173 "Alcool etilic", 174 "Tutun", 175 "Produse energetice", in ceea ce priveste sfera de cuprindere.

10. Dupa art. 175 "Produse energetice" se introduc patru noi articole:
Ąń Art. 1751. - "Gaz natural";
Ąń Art. 1752. - "Carbune si cocs";
Ąń Art. 1753. - "Energie electrica";
Ąń Art. 1754. - "Exceptii."

11. La Sectiunea a 3-a "Nivelul accizelor", la art. 176 "Nivelul accizelor", textul va fi:
"Art. 176. ¨C (1) Nivelul accizelor armonizate in perioada 2007 ¨C 2010 este cel prevazut in Anexa nr.1 care face parte integranta din prezentul titlu.
(2) Nivelul accizelor prevazut la nr. crt. 5 ¨C 9 din Anexa nr. 1 cuprinde si contributia pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate prevazute la titlul XI din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Sumele aferente acestei contributii se vireaza in contul Ministerului Sanatatii Publice.
(3) Pentru produsele energetice pentru care nivelul accizelor este stabilit la 1.000 litri, volumul va fi masurat la o temperatura de 15 grade C.
(4) Pentru motorina destinata utilizarii in agricultura se aplica o acciza redusa.
(5) Nivelul si conditiile privind aplicarea accizei reduse se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea M.F.P.".

12. La art. 177 "Calculul accizei pentru tigarete", se modifica alin. (1) - creste procentul la 91% - si alin. (11).

13. La Sectiunea a 4-a "Regimul de antrepozitare", la art. 178 "Reguli generale", se modifica ultimul alineat: "Fac exceptie de la prevederile alin. (1) micii producatori de vinuri linistite care produc in medie mai putin de 200 hl de vin pe an."

14. Art. 179 "Cererea de autorizare ca antrepozit fiscal" se modifica introducandu-se conditiile care trebuie indeplinite de locul care va fi autorizat ca antrepozit fiscal.
15. Pentru procedura de acordare a autorizatiei se modifica art. 181 "Autorizarea ca antrepozit fiscal", art. 183 "Obligatiile antrepozitarului autorizat", art. 184 "Regimul de transfer al autorizatiei", art. 185 "Anularea, revocarea si suspendarea autorizatiei".

16. Dupa Sectiunea a 4-a, art. 185 se introduce o noua Sectiune a 41-a "Operatorul inregistrat si operatorul neinregistrat", cu art. 1851 "Operatorul inregistrat" -cu conditiile ce trebuie sa le respecte acesta - si 1852 "Operatorul neinregistrat" - cu obligatiile acestuia.

17. La Sectiunea a 5-a "Deplasarea produselor accizabile aflate in regim suspensiv", se modifica art. 186 "Deplasarea produselor accizabile aflate in regim suspensiv", in sensul introducerii alin. (1) si a diversificarii lit. a), astfel:
"Art. 186. - (1) Antrepozitarii autorizati de catre autoritatile fiscale competente ale unui stat membru sunt recunoscuti ca fiind autorizati atat pentru circulatia nationala, cat si pentru circulatia intracomunitara a produselor accizabile.
(2) Pe durata deplasarii unui produs accizabil, acciza se suspenda daca sunt satisfacute urmatoarele cerinte:
a) deplasarea are loc intre:
1. doua antrepozite fiscale;
2. un antrepozit fiscal si un operator inregistrat;
3. un antrepozit fiscal si un operator neinregistrat;"

18.La art. 187 "Documentul administrativ de insotire" se modifica la alin. (2) lit.b) in sensul adaugarii dupa "pana la antrepozitul fiscal primitor" si a destinatarului: "operatorul inregistat si operatorul neinregistrat" si a inlocuirii textului alin. (3) astfel: "Antrepozitul fiscal primitor, operatorul inregistrat sau operatorul neinregistrat are obligatia de a transmite antrepozitului fiscal expeditor exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire, in conformitate cu legislatia statului membru al expeditorului."

19. Art. 188 "Primirea produselor accizabile aflate in regim suspensiv" se modifica in ceea ce priveste termenul de returnare a exemplarului 3 al documentului administrativ de insotire la antrepozitul fiscal expeditor de la 10 zile la 15 zile urmatoare lunii de primire a produselor de catre acesta.


_______________________________________
- forum contabili gorjeni - primul blog contabil din romania - link-uri utile si nu numai

pus acum 17 ani
   
contagorj
Administrator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 194
20. Art. 189 "Regimul accizelor pe durata deplasarii" se simplifica prin eliminarea alin. (3) si prin completarea alin. (2), la final, cu textul: "daca primeste de la destinatarul produsului, respectiv antrepozitul fiscal, operatorul inregistrat sau operatorul neinregistrat primitor, exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire, certificat in mod corespunzator."
21. Dupa art. 189 se introduce art. 1891 "Descarcarea documentului administrativ de insotire" cu textul:
"Art. 1891. - Daca o persoana care a expediat un produs accizabil in regim suspensiv nu primeste documentul administrativ de insotire certificat, in termen de 45 de zile de la data expedierii produsului, are datoria de a instiinta in urmatoarele 5 zile autoritatea fiscala competenta cu privire la acest fapt si de a plati accizele pentru produsul respectiv, in termen de 7 zile de la data expirarii termenului de primire a acestui document."

22. La art. 190 "Deplasarea produselor energetice prin conducte fixe" se inlocuieste termenul de "uleiuri minerale" cu cel de "produse energetice".

23. La art. 191 "Deplasarea unui produs accizabil intre un antrepozit fiscal si un birou vamal" se extinde sfera de aplicare la teritoriul comunitar si se introduce alin. (2) cu textul:
"(2) In cazul deplasarii unui produs accizabil intre un antrepozit fiscal din Romania si un birou vamal de iesire din teritoriul comunitar, regimul suspensiv este descarcat prin dovada emisa de biroul vamal de iesire din teritoriul comunitar, care confirma ca produsele au parasit efectiv acest teritoriu. Acest birou vamal trebuie sa trimita inapoi expeditorului exemplarul certificat al documentului administrativ de insotire care ii este destinat, in termen de 15 zile de la data efectiva a exportului."

24. La art. 192 "Momentul exigibilitatii accizelor" se modifica alin. (6) si (7) prin introducerea termenului "produs energetic" in locul celui de "ulei mineral" si dupa acest articol se introduce art. 1921 "Restituiri de accize".

25. Dupa art. 1911 "Restituiri de accize" se introduce o noua Sectiune a 51-a "Lipsuri si nereguli pe parcursul circulatiei intracomunitare in regim suspensiv a produselor accizabile", cu art. 1922 "Lipsuri pe timpul suspendarii" si 1923 "Nereguli si abateri".

26. Dupa art. 1923 "Lipsuri si nereguli" se introduce o noua Sectiune a 52- a "Deplasarea intracomunitara a produselor cu accize platite", cu art. 1924 "Produse cu accize platite, utilizate in scopuri comerciale in Romania", 1925 "Documentul de insotire simplificat", 1926 "Restituirea accizelor pentru produsele cu accize platite", 1927 "Persoane fizice", 1928 "Vanzarea la distanta", 1929 "Reprezentantul fiscal" si 19210 "Declaratii privind achizitii si livrari intracomunitare", cu textul din lege.

27. Dupa art. 19210 "Declaratii privind achizitii si livrari intracomunitare" se introduce o noua Sectiune a 53-a "Inregistrarea operatorilor de produse accizabile" cu art. 19211 "Regimul electronic de date".

28. La Sectiunea a 6-a "Obligatiile platitorilor de accize" se modifica:
Ąń art. 193 "Plata accizelor la bugetul de stat" prin introducerea alin. (2) si tranformarea alin. (2) in alin. (3);
Ąń art. 194 "Depunerea declaratiilor de accize" prin introducerea alin. (2) referitor la operatorul neinregistrat care are obligatia depunerii declaratiei pentru fiecare operatiune in parte;
Ąń art. 195 "Documente fiscale" prin reducerea numarului de zile pentru vechimea documentului de la 6 la 5 zile si introducerea la alin. (2) lit. c) si a "documentului de insotire simplificat" ca document de insotire a transportului;
Ąń art. 196 "Evidente contabile" prin inlocuirea termenului de "antrepozitar autorizat" cu cel de "platitor de accize";
Ąń art. 197 "Responsabilitatile platitorilor de accize" prin inlocuirea termenului de "antrepozitar autorizat" cu cel de "platitor de accize" si modificarea completa a textului la alin. (2) astfel:
"(2) Lunar, pana la data de 15 a fiecarei luni, pentru luna precedenta, antrepozitarii autorizati pentru productie sunt obligati sa depuna la autoritatea fiscala competenta o situatie, care sa contina informatii cu privire la stocul de materii prime si produse finite la inceputul lunii, achizitiile de materii prime, cantitatea fabricata in cursul lunii, stocul de produse finite si materii prime la sfarsitul lunii de raportare si cantitatea de produse livrate, conform modelului prezentat in norme;"
Ąń art. 198 "Garantii" prin introducerea reprezentantului fiscal alaturi de antrepozitarul fiscal si eliminarea alin. (2) care este inlocuit de (3).

29. La Sectiunea a 7-a "Scutiri la plata accizelor" se modifica:
- art. 199 "Scutiri generale" prin inlocuirea textului de la lit. d) privind rezerva de stat si de mobilizare, cu:
"d) consumul aflat sub incidenta unui acord incheiat cu tari nemembre sau organizatii internationale, cu conditia ca un astfel de acord sa fie permis ori autorizat cu privire la T.V.A."
- art. 200, lit. e) la care se modifica numai ordinea expresiilor in text.
- se introduce art. 2001 "Scutiri pentru tutunul prelucrat", care este destinat in exclusivitate testelor stiintifice si celor privind calitatea produselor.
- art. 201 "Scutiri pentru produse energetice", alin. (1), prin inlocuirea termenului de "uleiuri minerale" cu cel de "produse energetice" si adaugarea energiei electice ca produs energetic utilizat in productia de energie electrica sau pentru mentinerea capacitatii de a produce energie electrica si o alta grupare mai analitica referitoare la beneficiarii scutirilor [retinem lit. "e) produse energetice - gazul natural, carbunele si combustibilii solizi -, folositi de gospozarii si/sau organizatii de caritate", care nu erau].

30. La Sectiunea a 8-a "Marcarea produselor alcoolice si a produselor de tutun", se modifica definitia in "Marcarea produselor alcoolice si tutunului prelucrat", iar la art. 202 "Reguli generale", la alin. (1), lit. b) se defineste: "lit. b) tutun prelucrat".
- Art. 203 "Responsabilitatea marcarii" va avea textul:
"Art. 203. ¨C Responsabilitatea marcarii produselor accizabile revine antrepozitarilor autorizati, operatorilor inregistrati sau importatorilor autorizati, potrivit precizarilor din norme."
- Si la art. 204 "Proceduri de marcare" se modifica alin. (3) si (4) pentru a fi corelat cu art. 203 in ceea ce priveste platitorii.
- La art. 205 "Eliberarea marcajelor" se modifica alin. (2) astfel:
"(2) Eliberarea marcajelor se face catre:
a) antrepozitarii autorizati pentru produsele accizabile prevazute la art. 202;
b) operatorii inregistrati care achizitioneaza produsele accizabile prevazute la art. 202;
c) persoanele care importa produsele accizabile prevazute la art. 202, pe baza autorizatiei de importator. Autorizatia de importator se acorda de catre autoritatea fiscala competenta, in conditiile prevazute in norme."
- La art. 206 "Confiscarea tutunului prelucrat" se adauga si operatorii inregistrati alaturi de antrepozitari si importatori.

31. Se abroga Sectiunea a 81-a "Inregistrarea operatorilor de produse accizabile", cu art. 2061 care a fost introdus prin O.U.G. nr. 33/2006 (M. Of. nr. 174).

32. Urmeaza Cap. II "Alte produse accizabile" unde se modifica:
-art. 207 "Sfera de aplicare" prin scoaterea autoturismelor si autoturismelor de teren de la vechea lit. g), a cuptoarelor cu micounde de la lit. l) si aparatelor pentru aer conditionat de la lit. m) si ordonarea diferita pe litere.
- art. 208 "Nivelul si calculul accizelor" care este stabilit:
-pentru perioada 2007 - 2011 la cafea verde, prajita (inclusiv cu inlocuitori), solubila (inclusiv in amestecuri) in Anexa nr. 2 la acest titlu;
- pentru perioada 2007 - 2010 la alte produse in Anexa nr. 3 la acest titlu;
- pentru iahturi si alte nave si ambarcatiuni, cu sau fara motor, pentru agrement, intre 0 - 50%, diferentiat pe baza criteriilor din norme.
Accizele preced T.V.A. si se calculeaza o singura data prin aplicarea cotelor procentuale prevazute de lege - pentru produsele de la alin. (2), (3) si (5) - asupra bazei de impozitare stabilite la alin. (7);
- art. 209 "Platitorii de accize" se completeaza cu persoanele fizice care importa produsele de la art. 207 lit. h), i ), j) si cu alin. (3) care prevede cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca operatorii economici care achizitioneaza din teritoriul comunitar produsele prevazute la art. 207 inainte de primirea acestora;
- art. 210 "Scutiri" prin inlocuirea la alin. (1) lit. b) a art. 208, alin. (5) cu art. 208, alin. (3) si a termenului de "agenti economici" cu cel de "operatori economici";
- art. 211 "Exigibilitatea" prin introducerea la alin. (1), a "lit. b) pentru produsele provenite din teritoriul comunitar, la momentul receptionarii acestora", precum si a alin. (2) si (3);
- art. 212 "Plata accizelor la bugetul de stat" prin diferentierea pe platitori a termenelor in patru alineate in loc de doua;
- art. 213 "Regimul documentelor fiscale pierdute, distruse sau deteriorate" prin inlocuirea termenului de "agent economic" cu cel de "operator economic";
- art. 214 "Declaratiile de accize" prin inlocuirea termenului de "agent economic" cu cel de "operator economic".

33. Dupa art. 214 se introduce un nou cap. II1 "Taxe speciale pentru autoturisme si autovehicule", cu art. 2141 - 2143:
- art. 2141 "Nivelul taxei speciale". Acest nivel este stabilit in baza Anexei nr. 4 si a coeficientilor de corelare si de reducere a taxei speciale din col. 2 si 3 ale Anexei nr. 5 la acest titlu, precum si a formulei de la alin. (3);
- art. 2142 "Exigibilitatea si plata taxei speciale la bugetul de stat"; taxele speciale se platesc cu ocazia primei inmatriculari in Romania.
- art. 2143 "Scutiri"; acestea se acorda autoturismelor:
"a) incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare;
b) provenite din donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate."

34. Cap. III va fi intitulat: "Impozitul la titeiul din productie interna"
La art. 215 si 217 se scot prevederile referitoare la "impozitul pentru gazele naturale" si se inlocuieste termenul de "agenti economici" cu cel de "operatori economici".

35. Cap. IV "Dispozitii comune" sufera modificari la:
- art. 218 "Conversia in lei a sumelor exprimate in euro" prin introducerea si a taxei speciale ca obligatie de plata la bugetul de stat si scoaterea impozitului pentru gazele naturale si inlocuirea cursului din ultima zi a lunii care precede inceputul trimestrului cu cel din prima zi a lunii octombrie din anul precedent, care se utilizeaza pe toata durata anului urmator. Aici trebuia facuta si justificarea folosirii acestui curs si nu a altui curs din alta luna a anului. Noi consideram ca trebuia sa fie folosit cursul care s-a avut in vedere la elaborarea proiectului de buget pe anul viitor.
- art. 219 "Obligatiile platitorilor" prin inlocuirea termenului de "agenti economici" cu cel de "operatori economici" si eliminarea impozitului pentru gazele naturale din productie interna.
- art. 220 "Deconturile intre operatorii economici" prin inlocuirea termenului de "agenti economici" cu cel de "operatori economici" si adaugarea lit. c) la alin. (2).
- art. 2201 "Regimul produselor accizabile detinute de operatorii economici care inregistreaza obligatii fiscale restante" prin inlocuirea termenului de "agenti economici" cu cel de "operatori economici".

36. Cap. V se va intitula "Dispozitii tranzitorii si derogari" si se va modifica astfel:
- prin introducerea dupa art. 2201 (care facea parte din cap. IV) a art. 2202 "Acciza minima pentru tigarete", stabilita potrivit art. 177, in vigoare la 31 decembrie 2006, se va aplica pana la data de 15 ianuarie 2007. Dupa aceasta data se va aplica acciza stabilita prin ordinul MFP (dat in aplicarea alin. (11) de la art. 177).
- art. 221 "Derogare pentru produse energetice" prin introducerea unei derogari de la art. 193 pentru aceste produse in ce priveste momentul livrarii din antrepozitele fiscale.
- prin introducerea dupa art. 221 a art. 2211 "Derogare pentru autoturisme" in ceea ce priveste aplicarea art. 2142 pentru contractele de leasing initiate inainte de 1 ianuarie 2007 si incheiate dupa aceasta data, la care se vor datora bugetului de stat sumele calculate in functie de nivelul accizelor in vigoare la momentul initierii contractului de leasing.

37. Dupa art. 2211 se introduc Anexele nr. 1 - 5.

Titlul VIII - Impozite si taxe locale

1. In tot cuprinsul acestui titlu, sintagma "taxa asupra mijloacelor de transport" se va inlocui cu "impozitul pe mijloacele de transport".

2. La art. 247 "Definitii" se introduce lit. c) care defineste nomenclatura stradala.

3. Titlul cap. II "Impozitul pe cladiri" va cuprinde urmatoarele modificari:
3.1. Art. 249 va avea modificate alin. (2), (3) si (5), astfel:
"(2) Impozitul prevazut la alin. (1), denumit in continuare impozit pe cladiri, precum si taxa pe cladiri (acum introdusa), prevazuta la alin. (3), se datoreaza catre bugetul local al comunei, al orasului sau al municipiului in care este amplasata cladirea. In cazul municipiului Bucuresti, impozitul si taxa pe cladiri se datoreaza catre bugetul local al sectorului in care este amplasata cladirea.
(3) Pentru cladirile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare ori folosinta, dupa caz, persoanelor juridice, se stabileste taxa pe cladiri, care reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinta, dupa caz, in conditii similare impozitului pe cladiri.
(5) In intelesul prezentului titlu, cladire este orice constructie situata deasupra solului si/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, si care are una sau mai multe incaperi ce pot servi la adapostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalatii, echipamente si altele asemenea, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt construite. Incaperea reprezinta spatiul din interiorul unei cladiri."
3.2. La art. 250 "Scutiri" se diversifica structura prin marirea numarului scutirilor de la 14 la 19, dar dispare scutirea de 10 ani acordata constructiilor noi realizate de o persoana fizica in baza Legii nr. 114/1996 sau pe baza de credite in baza O.G. nr. 19/1994.*)
3.3. La art. 251 "Calculul impozitului pentru persoanele fizice" se modifica alin. (1) - (3), (5), (7) si (8) din care retinem;
- cota de impozit va fi 0,1% in loc de 0,2% si in mediul urban, ca si in cel rural;
- valoarea impozabila a cladirii se exprima in lei si lei/m.p.;
- nivelul impozitului pe m.p. creste cu 26 - 36% pe prima coloana a tabelului si cu 27 - 50% pe a doua coloana din tabel;
- coeficientii de corectie stabiliti in functie de rangul localitatii si zona de amplasare pentru ajustarea valorii impozabile a cladirii cresc cu 50% la rangul zero pana la III si raman neschimbati pentru rangurile IV - V;
- se reduce cu alte procente valoarea impozabila a cladirii, grupate astfel pe vechimea cladirii:
"a) cu 20% pentru cladirea care are o vechime de peste 50 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta;
b) cu 10% pentru cladirea care are o vechime cuprinsa intre 30 de ani si 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta;"
- s-a introdus la alin. (8) o majorare cu 5% a valorii impozabile pe fiecare 50 m.p. sau fractiune din acestia la cladirile utilizate ca locuinta a caror suprafata construita depaseste 150 m.p.
-dupa alin. (8) nou s-a introdus alin. (81):
"(81) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, din punct de vedere fiscal, anul terminarii se actualizeaza, astfel ca acesta se considera ca fiind cel in care au fost terminate aceste ultime lucrari."
3.4. La art. 252 "Majorarea impozitului datorat de persoanele fizice cu doua sau mai multe cladiri", dupa alin. (1) s-a introdus alin. (11):
"(11) Nu intra sub incidenta alin. (1) persoanele fizice care detin in proprietate cladiri deobandite prin succesiune legala."
3.5. La art. 253 "Calculul impozitului datorat de persoanele juridice" se mareste marja de variatie a cotei de impozit de la 0,5 - 1,0% la 0,25 - 1,50% inclusiv.
- La acest articol se introduce un nou alin. (31) cu textul:
"(31) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective."
- Si se modifica textul alin. (5) si (7), astfel:
"(5) In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementarilor contabile, valoarea impozabila a cladirii este valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului - persoana juridica.

(7) In cazul unei cladiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia se aplica urmatoarele reguli:
a) impozitul pe cladiri se datoreaza de locatar;
b) valoarea care se ia in considerare la calculul impozitului pe cladiri este valoarea de contract a cladirii, asa cum este ea inregistrata in contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale in vigoare;
c) in cazul in care contractul de leasing inceteaza altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe cladiri este datorat de locator."
3.6. La art. 254 "Dobandirea, instrainarea sau modificarea cladirilor" se modifica alin. (5) in sensul includerii si a "instrainarii" alaturi de dobandire si construire, cale prin care se transfera dreptul de proprietate a unei cladiri.
Tot la art. 254 se introduce alin. (7) care prevede emiterea si prezentarea certificatului fiscal pentru achitarea obligatiilor fiscale catre bugetul local, cu termene scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea cladirii de catre proprietarul care o instraineaza.
3.7. La art. 255 "Plata impozitului" se modifica:
- ratele de plata la doua: pana la 31 martie si 30 septembrie;
- data pana la care se acorda bonificatia de 10%: 31 martie.

4. Titlul cap. III va fi "Impozitul si taxa pe teren" si va avea modificari la:
4.1. Art. 256 "Reguli generale" se va modifica la alin. (2) si (3), prin care se introduce si "taxa pe teren", prin asimilare cu taxa pe cladiri.
Tot la acest articol se introduc alin. (5) si (6) care se refera la plata impozitului de catre locatar in cazul contractului de leasing respectat ca termen de scadenta si de catre locator in caz invers.
4.2. La art. 258 "Calculul impozitului" se modifica partea introductiva a alin. (2), prin introducerea textului "inregistrat (terenul) in registrul agricol la categoria de folosinta terenuri cu constructii", a alin. (3) prin unificarea lit. a) si b) in textul alineatului si a alin. (4) prin majorarea sumelor din tabel, care se folosesc la stabilirea impozitului la toate zonele. Aici se remarca schimbarea unitatii de masura de la m.p. la ha si credem ca este o eroare de dactilografiere.
-Tot la acest articol se introduce alin. (51) si (52) care se refera la conditiile care trebuie sa fie indeplinite pentru calculul impozitului in cazul terenurilor situate in intravilan ale persoanelor juridice, care nu sunt destinate constructiilor, conform alin. (3) - (5), sau, in cazul neindeplinirii conditiilor, a alin. (2).
- Se modifica si alin. (7) si (8) ale art. 258 in sensul luarii in calcul a suprafetelor reale inscrise in actele de cadastru, nu cele din actul de proprietate, la calculul impozitului pe cladiri si terenuri.
4.3. La art. 259 "Dobandiri si tranferuri de teren, precum si alte modificari aduse terenului" se introduce alin. (61) prin asimilare cu alin. (7) de la art. 254 privind obligatia platii sarcinilor fiscale inainte de instrainare.
4.4. La art. 260 "Plata impozitului" se preiau prevederile de la art. 255 pentru impozitul pe cladiri.

5. La cap. IV "Taxa asupra mijloacelor de transport" se modifica:
5.1. La art. 261 "Reguli generale", la alin. (3) si (4) se introduce obligatia platii de catre locatar numai in cazul respectarii contractului de leasing pe toata durata, in caz contrar obligatia revenind locatorului.
5.2. La art. 262 "Scutiri" se introduce: lit. e) "vehiculele istorice definite conform prevederilor legale in vigoare".
5.3. La art. 263 "Calculul taxei" se modifica alin. (2) prin micsorarea capacitatii cilindrice la 200 cm3 fata de 500 cm3 si majorarea sumelor aplicate pe fiecare categorie de autovehicul ¨- deci taxa creste pe cele doua cai - si alin. (7) prin majorarea sumei reprezentand taxa, conform tabelelor respective.
5.4. La art. 264 "Dobandiri si transferuri ale mijloacelor de transport" se modifica alin. (4) prin inlocuirea termenului "transfera" cu "instraineaza".
Tot la acest articol se introduce alin. (5) care prevede, prin asimilare cu alin. (7) de la art. 254, obligatia platii sarcinilor fiscale inainte de instrainare.
5.5. La art. 265 "Plata taxei" se introduc tot doua termene de plata - 31 martie si 30 septembrie -, iar termenul de acordare a bonificatiei de 10% este 31 martie, ca si la impozitele anterioare, iar pentru nerezidenti se introduc precizari suplimentare, iar pentru ei termenul de achitare este 31 ianuarie, nu 31 martie.

6. La cap. V "Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor" se modifica:
6.1. La art. 268 "Taxe pentru eliberarea autorizatiilor pentru a desfasura o activitate economica si a altor autorizatii similare" se introduce alin. (11) prin care se prevede obligatia vizarii anuale a autorizatiilor pana la 31 decembrie a anului in curs pentru anul urmator si plata a 50% din cuantumul taxei.
Tot la acest articol, dupa alin. (4) se introduc doua alin. (5) si (6) care introduc taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei de functionare a restaurantelor si barurilor de 3.000 lei/an.

7. La cap. IX "Taxe speciale", art. 282 "Taxe speciale", dupa alin. (2) se introduc doua noi alin. (3) si (4).

8. Cap. XI se va intitula "Facilitati comune" si va avea modificari la:
8.1. Art. 284 care se va denumi "Facilitati pentru persoanele fizice".
8.2. Art. 284, alin. (4) prin scutirea persoanelor cu handicap grav sau accentuat si numai a persoanelor incadrate in gradul I de invaliditate, nu si a gr. II.
8.3. Art. 284, dupa alin. (12) se introduc (13) si (14) unde se prevad scutirile pe timp de 10 ani a persoanelor fizice care dobandesc o cladire in conditiile Legii nr. 114/1996 sau a O.G. nr. 19/1994. In caz de instrainare, scutirea nu se aplica noului proprietar.
8.4. Art. 285 "Facilitati pentru persoanele juridice".
8.5.La art. 285 se modifica textul la lit. c):
"c) organizatiilor care au ca unica activitate acordarea gratuita de servicii sociale in unitati specializate care asigura gazduire, ingrijire sociala si medicala, asistenta, ocrotire, activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru copii, familie, persoane cu handicap, persoane varstnice, precum si pentru alte persoane aflate in dificultate, in conditiile legii."
8.6. La art. 285, se introduce alin. (4) prin care se scuteste de plata impozitului pe teren Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, cu exceptia terenurilor folosite in scop economic.

9. La art. 286 "Scutiri si facilitati stabilite de consiliile locale", la alin. (6) se introduc urmatoarele scutiri de la plata impozitului pe cladiri si teren persoanelor juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 euro pe o perioada de pana la 5 ani:
"a) scutirea de impozit pe cladiri, de la data de intai a lunii urmatoare finalizarii cladirii;
b) scutirea de impozit pe teren, de la data de intai a lunii urmatoare eliberarii autorizatiei de construire."
Tot la acest articol, dupa alin. (6) se introduce alin. (7), cu textul:
"(7) In cazul investitiilor de peste 500.000 euro, finalizate si puse in functiune la data intrarii in vigoare a prezentei legi, consiliul local poate stabili cota de 0,25% la calculul impozitului pe cladiri, pe o perioada de 3 ani inclusiv."

10. Art. 288 se va intitula "Hotararile consiliilor locale si judetene privind impozitele si taxele locale".
11. Art. 290 "Depunerea declaratiilor de persoanele juridice" se abroga.

12. La art. 292 se modifica alin. (1) in sensul aplicarii indexarii o data la 3 ani, tinand cont de evolutia ratei inflatiei de la ultima indexare, si nu anual.

13. La cap. XIII "Sanctiuni", la art. 294 "Sanctiuni":
13.1. La alin. (2) se introduc lit. c) si d), astfel:
"c) nerespectarea prevederilor art. 254 (7), ale art. 259 (61) si ale art. 264 (5), referitoare la instrainarea, inregistrarea/radierea bunurilor impozabile, precum si la comunicarea actelor translative ale dreptului de proprietate;
d) refuzul de a furniza informatii sau documente de natura celor prevazute la art. 2951, precum si depasirea termenului de 15 zile lucratoare de la data solicitarii acestora."
13.2. La alin. (3) textul va fi:
"(3) Contraventia prevazuta la alin. (2) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 50 la 200 lei, iar cele de la alin. (2) lit. b) - d), cu amenda de la 200 lei la 500 lei."
13.3. Dupa art. 294 se introduce art. 2941 "Sanctiuni" prin care se admite reducerea la jumatate din minimul amenzii in cazul platii pe loc sau in termen de 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal sau comunicarii acestuia in baza O.G. nr. 2/2001, aprobata prin Legea nr. 180/2002.

14. La cap. IV "Dispozitii finale" se intoduce dupa art. 295 un nou articol art. 2951 "Implicatii bugetare ale impozitelor si taxelor locale", care prevede obligatia entitatilor care detin informatii sau documente cu privire la bunuri impozabile sau taxabile ori la persoane care au calitatea de contribuabil de a le furniza, fara plata, organelor fiscale.

15. Conform art. III, alin. (3) din lege, hotararile adoptate de catre autoritatile deliberative dupa 45 de zile de la publicarea in M. Of. a hotararii Guvernului de aprobare a impozitelor si taxelor locale aplicabile in anul fiscal 2007 isi inceteaza aplicabilitatea.


_______________________________________
- forum contabili gorjeni - primul blog contabil din romania - link-uri utile si nu numai

pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la